מאי 13, 2020
El Hayam
סגור לתגובות על אפקט הקורונה על בעלי מקצוע בתחום האירועים

אפקט הקורונה על בעלי מקצוע בתחום האירועים

משבר הקורונה שיתק לחלוטין את רוב תחומי העיסוק במשק הישראלי אך בין הנפגעים החזקים ביותר עומדים ענף התיירות וענף האירועים, שניהם משותקים לתקופה בלתי מבוטלת והנזקים הכלכליים הם עצומים.

ענף האירועים הוא פרנסתם של המון בעלי מקצוע שונים, מבעלי גני האירועים ועד צלם המגנטים, כל אלו יושבים כעת בבית מחוסרי עבודה ועתיד לא ברור כי כל עוד נגי הקורונה ממשיך את התפשטותו ברחבי המדינה הסכנה של אירוע רב משתתפים היא עצומה כיוון והיא יכולה בקלות לגרום להתלקחות.

האפקט על בעלי המקצוע בתחום האירועים

בעלי גני ואולמות אירועים, חברות להשכרת ציוד, חברות לבר לאירועים, חברות קייטרינג, צלמים, די ג'י, מעצבות אירועים, חנויות המוכרות אביזרים במיוחד לאירועים, מעצבות שמלות כלה ועוד… כל אלו ספגו מכה ישירה וחזקה בבטן הרכה ממגפת הקורונה.

ביטול האירועים שתוכננו לחודשי מרץ, אפריל ומאי גרמו לבעלי המקצוע המוזכרים לאפס הכנסות בציר הזמן ועל פי הערכות גסות למצב דומה שימשך לפחות בחצי השנה הקרובה, אובדן ההכנסות בצירו חוסר הוודאות לגבי ההמשך גורם לבעלי עסקים אלו לעמוד בפני החלטות קשות בין פרישה וחיפוש אחר מקורות הכנסה חדשים או עמידה איתנה עד יעבור זעם.

הפירוש של פרישה וחיפוש אחר מקורות אחרים לפרנסה – המשמעות היא סגירה של העסק, מכירת חיסול של הציוד כדי להכניס מעט כסף לחסות חובות ולהאכיל את המשפחה בזמן שמחפשים אחר עבודה כשכירים.

הפירוש של עמידה איתנה עד יעבור זעם – המשמעות היא שמחזיקים את העסק על כל הקשיים וחוסר הוודאות בשיניים, נלחמים על כל שקל פיצוי שאפשר להשיג מהמדינה, פותחים חסכונות (אם יש) ומחפשים מקורות הכנסה צדדיים זמניים עד שהמצב יחזור לקדמותו ותעשיית האירועים תחזור לעבוד.

לא ניתן להגיב